طراحی لوگو چیست؟ پیش از شروع طراحی یک لوگو ابتدا باید درک درستی از اون داشته باشید و اینکه لوگو طراحی شده شما قراره به بیننده چه حسی رو القا کنه و شما چه کاری باید انجام دهید. لوگو فقط یک علامت نیست ، یک لوگو نشان دهنده نام تجاری کسب و کار از طریق استفاده از شکل ، فونت ، رنگ و یا تصاویر است .

از سال ۲۰۱۴، بسیاری از شرکت ها، محصولات، مارک ها، خدمات، سازمان ها و سایر اشخاص از (علامت، نماد) و یا ترکیبی از علامت و نشان به عنوان یک لوگو استفاده می کنند. یک آرم و لوگو موثر می تواند شامل هر یک از اطلاعات کاری و نام شرکت ها باشد تا اینکه فقط تاکید بر نام بر روی گرافیک و استفاده از یک طراحی منحصر به فرد از طریق استفاده از حروف، رنگ ها و عناصر گرافیکی اضافی باشد.

یک لوگو برای جلب اعتماد مشتریان مفید است و یا به عبارتی شناخت و تحسین یک شرکت یا محصول و این وظیفه مهم ما طراحان لوگو می باشد تا با طراحی آن بتوانیم این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام نماییم .

لوگو ها (نماد / آی) و یا از نام سازمان (علامت متمایز کننده یا wordmark) تشکیل شده است. به طور معمول و رایج از لوگو برای نام یا نماد تجاری استفاده میکنند .در آخر تعریف خود من از لوگو : لوگو تجسم اجسام و نمایش عقاید و افکار یا به عبارتی بهتر ، تجسم تصویر یک سازمان است .

دانستن اصول موثر در طراحی لوگو

در این قسمت اصول و قواعدی که در طراحی لوگو باید رعایت کنید رو بهش اشاره می کنیم :

۱. لوگو ساده باشد

طراحی لوگو ساده باعث میشه لوگو مورد نظر ما خیلی زود و آسان به رسمیت شناخته بشه و در ذهن مخاطب قرار بگیره .

۲. لوگو باید به یاد ماندنی باشد

علاوه بر اصل ساده بودن، لوگو باید در عین حفظ سادگی به یاد ماندنی بمونه تا یک لوگو مناسب داشته باشیم .

۳. لوگو باید بی انتها باشد

تاثیر یک لوگو باید بی انتها و پایان ناپذیر باشه . باید ببینیم آیا لوگو ما تا ۱۰ ، ۲۰ یا ۵۰ سال دیگه هم موثر و پایدار هست یا نیست ؟

۴. لوگو باید همه کاره باشد

یک لوگو موثر باید امکان کار با انواع رسانه ها و برنامه های کاربردی رو داشته باشه به همین دلیل لوگو در قالب بردار درست میشه تا مطمئن باشیم که در هر مقیاس و اندازه ای از اون رو میتونیم داشته باشیم . همچنین در طراحی لوگو باید از یک رنگ استفاده کرد .

۵. لوگو باید مناسب باشد

موقعیت یک لوگو بر اساس هدفی که ما داریم باید مناسب انتخاب بشه . به عنوان مثال اگر میخواهیم برای یک فروشگاه اسباب بازی های کودکان لوگو طراحی کنیم باید از فونت و طرح و رنگ های کودکانه مناسب بهره ببریم . در واقع این طرح برای یک شرکت حقوقی مناسب نخواهد بود .

 

موفقیت و شکست دیگران را بدانید…

حال که قواعد طراحی یک لوگو رو آموختید به راحتی میتونید یک لوگوی خوب رو از بد تشخیص بدید و تفاوت آن ها رو بفهمید. سپس باید بدونید چرا اون ها به موفقیت رسیدند و چه چیزی باعث شده تا اون لوگو خوب باشه .

به عنوان مثال به علامت و آرم شرکت نایک Nike توجه کنید . این لوگو در سال ۱۹۷۱ تنها با ۳۵ دلار توسط کارولین دیویدسون ساخته شد ولی هنوز هم این لوگو قوی ، موثر و به یادماندنی است بدون استفاده از رنگ و مقیاس پذیر . واقعا فوق العادست ! ساده و سریع و نشان دهنده بال معروف مجسمه الهه یونانی از پیروزی . نایک برای کسب و کار پوشاک ورزشی مناسب هست .

نایک تنها یکی از لوگوهای بسیار بزرگ هست و شما باید برند های مشهور دیگر رو نیز ببینید و راز موفقیت اون رو بفهمید .

لوگوهای نا موفق

شما نیز میتوانید لوگو های ناموفق رو هم ببینید. برخی از لوگو ها ذهنیت طراح رو مجسم میکنن در حالی که اون ذهنیت همیشگی و برای همه نیست و یا بعضی از آنها یک طراحی وسیع بد رو دارند.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خیال های عریان دانلود آهنگ جدید گروه آموزش ماهان رویای آرامش(دهکده ایرونی) مجله اینترنتی شهرک مارکت امام زمان عج گروه بارمان - مجری پله های گرد، پیچ و مارپیچ فلزی و چوبی Kellee